آدرس شرکت

شیراز، عفیف آباد

07136293812

شنبه تا پنجشنبه 8 الی 15

اخبار خودرو: ورود تاکسی برقی و خودرو برقی تا پایان سال

اخبار خودرو: ورود تاکسی برقی و خودرو برقی تا پایان سال

آذر 1402: عباس علی‌ آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، تأکید کرد که باید کیفیت خودروهای سوخت فسیلی را بهبود دهیم، اما نباید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این بخش انجام دهیم. وی اشاره کرد: «دوره جدیدی را آغاز کرده‌ایم؛ دوره استفاده از خودرو برقی و هوشمند. امیدواریم در سال آینده، خودروهای داخلی هم سطحی از این هوشمندی را داشته باشند».

وی تأکید کرد که با توجه به ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در زمینه خودرو برقی، می‌توانیم در این زمینه تحولاتی را آغاز کنیم که دنیا به تازگی شروع کرده است و ما در این زمینه بسیار عقب نیستیم.

آبادی اظهار کرد که این موضوع تأثیرات مثبت زیست محیطی هم دارد و افزود: «در حال حاضر، شبکه‌ی نسب شارژر خودروها آغاز شده و ما در حال توسعه زیرساخت‌های لازم هستیم. احتمالاً در هفته‌های ابتدای آذر ماه، تاکسی برقی به تدریج وارد تهران می‌شوند».

وزیر صنعت افزود که برنامه ریزی شده است تا تا پایان سال، ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ عرضه شود و گفت: «نمونه‌هایی از خودرو برقی داخلی نیز تولید شده که پیش بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده عرضه شوند».

به عنوان یکی از چالش‌های اصلی، آبادی اشاره کرد که باتری خودرو برقی نسبتاً گران است و اعلام کرد: «بر این اساس تصمیم گرفته شده تا تعرفه‌ی واردات باتری‌ها به حداقل برسد».

او بیان کرد که دولت سهم قابل توجهی از هزینه‌های مربوط به باتری‌ها را در تأمین تکالیف مالی تاکسی برقی پرداخت می‌کند و اظهار کرد: «برای کمک به سهم هزینه باتری، وزارت نفت قصد دارد تا از محل سوخت صرفه‌جویی شده، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه باتری‌ها را تامین کند».

با تأکید بر این نکته که باید تمرکز بیشتری روی خودرو برقی و هوشمند داشت، وی به نمونه‌های موفق از این نوع خودروها در کشورهای دیگر اشاره کرد و ختم کرد: «سیاست ما باید به سمت داخلی‌سازی اجزای مهم فناورانه خودروهای آینده باشد، زیرا این خودروها ارزش بیشتری دارند و قابلیت تأثیر بیشتری در بازار دارند».

بخش قبلی خبرها را می‌توانید در مقاله جزئیات واردات خودرو دست دوم مطالعه کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خودرو برقی عنوان کرد

از طرفی دیگر، رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خودرو برقی اعلام کرد: اگر ۱۰۰ هزار تاکسی برقی به کشور وارد شوند، احتمالاً ۱۰ هزار دستگاه از آن‌ها در تهران به کار خواهند رفت.

در جلسه صد و نود و پنجم شورا، مهدی چمران در گفتگو با خبرنگاران، به وضعیت نرخ‌های تاکسی اینترنتی اشاره کرد و توضیح داد: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده؛ معمولاً نرخ‌ها بر اساس قانون باید تصویب شود و برای تعیین نرخ‌ها نیاز به اجازه از وزارت کشور و تعیین توسط اتحادیه وجود دارد که نیاز به بررسی دارد.

وی اظهار کرد: یا باید شهرداری یا شورا دستور ورود این تاکسی‌ها را بدهند، اما تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده؛ سازمان تاکسیرانی نیز نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.

درباره ورود پیش‌بینی شده تاکسی برقی، چمران اظهار کرد: این خودرو برقی با شرایط خاصی وارد کشور می‌شوند و اگر ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شوند، احتمالاً ۱۰ هزار دستگاه آن‌ها در تهران به کار خواهند رفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌ها سرویس دهی متفاوتی دارند، افزود: ورود این خودروها زمان بر است و شاید یک سال زمان ببرد تا به خطوط عمومی ملحق شوند. همچنین ساخت و وارد کردن اتوبوس‌ها نیز به سرعت انجام نمی‌شود و برای ساختن آن‌ها لازم است قطعات از خارج وارد شوند. ما بهترین سازنده راستا وعده داده که ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد که این وعده در مهر و آبان اجرا شده است. با این حال ما فقط به این اکتفا نکرده و در دستور کار قرار دادن خرید اتوبوس‌های برقی هم هستیم.

سوالات خود در زمینه واردات خودرو را در این قسمت با ما به اشتراک بگذارید.

به این صفحه امتیاز دهید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


آخرین مقالات


آیین‌نامه واردات خودروهای نو ابلاغ شد
آیین‌نامه واردات خودروهای نو ابلاغ شد
25 دی
آشنایی با انواع بولدوزر و انواع تیغه‌ها
آشنایی با انواع بولدوزر و انواع تیغه‌ها
21 آذر
اخبار خودرو: ورود تاکسی برقی و خودرو برقی تا پایان سال
اخبار خودرو: ورود تاکسی برقی و خودرو برقی تا پایان سال
5 آذر
برای خرید بیل مکانیکی دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای خرید بیل مکانیکی دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟
24 آبان
ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو
ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو
16 مهر
پرکاربردترین ماشین آلات راهسازی و معدنی ؛ ماشین آلات کت
پرکاربردترین ماشین آلات راهسازی و معدنی ؛ ماشین آلات کت
9 مهر